Spelregelbewijs verplicht per 1 september 2018!

maandag 19 maart 2018
Uit onderzoek blijkt dat betere kennis van de spelregels leidt tot een beter klimaat en beter gedrag op de sportvelden. Korfbalmasterz.nl biedt op een laagdrempelige manier de mogelijkheid om spelregelkennis van korfbal te vergroten en bij te houden. Sinds de start in 2015 hebben inmiddels al bijna 6.000 korfballers het spelregelbewijs behaald via deze website. Per 1 september 2018 is dit verplichte kost.

Spelregelavond bij OKV op woensdag 28 maart a.s.

voor alle leden, ouders en belangstellenden én voor het behalen van het spelregelbewijs.

We hebben bij OKV vorig zaalseizoen al een eerste ronde spelregelavonden georganiseerd. We stonden zelfs met een aantal van 56 spelregelbewijzen in de landelijke top 10. Inmiddels is het moment gekomen dat we aan een nieuwe ronde toe zijn. Voor de nieuwe groep junioren en een groep senioren die het spelregelbewijs nog niet heeft behaald, willen we opnieuw een spelregelavond organiseren. Deelname is dit seizoen nog kosteloos.

Iedereen welkom
Het eerste deel van het programma zal verzorgd worden door Joeri Kok, scheidsrechter en assistent-scheidsrechter in de korfballeague en daarbij is iedereen welkom. Juist ook voor ouders is het leuk en leerzaam om meer over de spelregels te weten. Daarna is het tijd voor Korfbalmasterz.

Programma woensdag 28 maart a.s. OKV-kantine

19.30 – 20.30 uur
Uitleg spelregels door Joeri Kok, toegankelijk voor al onze leden, ouders en belangstellenden.

20.30 uur
Aanvang oefenen en behalen van het individuele spelregelbewijs voor senioren en junioren die het spelregelbewijs nog niet hebben behaald.

Hoe gaat het behalen van het spelregelbewijs in z’n werk?
Eerst werk je een aantal oefentoetsen door en daarna doe je het examen. Door het in een groep te doen, kun je elkaar steunen en op weg helpen. Je hebt een laptop of iPad/tablet nodig, maar die kun je met elkaar delen als het nodig is. We nodigen ook leden die het certificaat al hebben uit om te helpen (en daarbij hun spelregelkennis weer op te halen).

Persoonlijke uitnodiging
Voor het behalen van het spelregelbewijs moet je worden aangemeld door de club bij Korfbalmasterz. Iedereen die hiervoor in aanmerking komt, krijgt een persoonlijke uitnodiging. We hopen dat het een drukbezochte avond wordt.

Yvonne Langenberg