Seizoensafsluiting 2018 + foto's

maandag 4 juni 2018
Zondag 3 juni was het zo ver: De laatste speelronde van de seniorenteams van OKV. Wat waren wij als OKVeestcommissie blij toen wij zondagochtend ons bed uitstapten en de strakblauwe lucht zagen. Aangezien wij 145 man bij het Italiaanse buffet verwachtten, waren wij blij dat wij dit feestje buiten konden vieren, want in de kantine zou het wel erg vol worden. Dat zoveel mensen zich hadden aangemeld kwam natuurlijk door onze grafische topper die weer een mooie poster in elkaar had gezet: Jordy we willen je hier weer voor bedanken! De dag begon al vroeg bij OKV, want om 10:30 uur begon de wedstrijd van OKV 5. Toen dit team arriveerde waren zij gelijk in de feeststemming, want de kantine en het terras waren al mooi versierd met Italiaanse vlaggetjes. Deze feeststemming werd alleen maar versterkt toen dit team won met 22-5 en hierdoor als enige seniorenteam kampioen is geworden! Gefeliciteerd namens de OKVeestcommissie! De champagne werd ontkurkt en de spelers van OKV 5 waren de eersten die zich na de wedstrijd op het terras settelden. Tijdens de wedstrijd van OKV 5 gebeurde er op het andere veld ook iets heel bijzonders, daar was namelijk het OKV 7 met 14-6 aan het winnen van Purmer. Dat dit team met 14-6 wint is natuurlijk helemaal niet zo bijzonder, want OKV 7 heeft in hun poule ook een mooie tweede plek bereikt. Maar wat wel bijzonder was, was dat er in de tweede helft een aantal wissels werden gepleegd waardoor er een totaal Witbaard familie vak ontstond. Trijnie speelde deze dag namelijk haar laatste wedstrijd voor OKV en heeft dus haar laatste wedstrijd minuten gespeeld met al haar kinderen.

Ondertussen kwamen ook OKV 4 en OKV 6. Beide teams speelden tegen KZ, OKV 6 tegen het bekende KZ uit Koogzaandijk en OKV 4 tegen KZ van iets verder weg Leiden. De wedstrijd van OKV 4 kwam wat stroef op gang en OKV had moeite met scoren. De eindstand van deze wedstrijd was dan ook 8-11. Gelukkig heeft dit team alles goed gemaakt in de 3de helft, want daar hebben zij echt in uitgeblonken. Bij OKV 6 ging het scoren wel beter. Zij scoorden 11 keer, maar vooral door het goede verdedigen van dit team hielden zij de tegenstander maar op een score van 9, waardoor dit een mooie overwinning werd.  En dan kwam toch echt de verrassing van de dag. Wie net na de wedstrijd van OKV 3 bij OKV binnen was gewandeld, had waarschijnlijk gedacht dat OKV 3 kampioen geworden was. Iedereen was aan het springen en juichen en coach René keek zo trots als een pauw. OKV 3 had namelijk na een zeer goede wedstrijd hun eerste buiten wedstrijd gewonnen en ze waren hierdoor van de -1 punt af. Een mooie afsluiting voor trainer en coach René die na een jaar lang keihard trainen de laatste wedstrijd winnend heeft afgesloten.
De een na laatste wedstrijd van de senioren was voor OKV 2. Zij streden om de derde plek met Aurora. Ondanks de hitte kon OKV 2 het hoofd koel houden en ze speelden een goede wedstrijd met een mooie eindstand van 18-13. Tijdens de wedstrijd van 2 stroomde het OKV-terras al aardig vol en ook het hooligans vak werd al ingenomen door een aantal jeugdspelers van OKV. Ze hadden allemaal een Italiaans vlaggetje en een vlaggetje op hun wangen, waardoor het OKV-veld er bijna uit ging zien als het San Siro in Milaan. Al deze kinderen waren er om OKV 1 aan te moedigen tijdens hun wedstrijd tegen ALO. Mede door deze kinderen speelde het eerste een zeer goede wedstrijd, waardoor zij erg goed mee kwamen met ALO, die streed voor de eerste plek. OKV stond elke keer een puntje achter of een puntje voor waardoor sommige kinderen - en ook de rest van de supporters die zich voor de kantine hadden opgesteld om naar deze spannende wedstrijd te kijken - het bijna niet meer konden uithouden. Helaas heeft OKV het net niet gered en hebben ze met 1 puntje verschil verloren: 19-20. Aan de aanmoediging van de kinderen heeft het zeker niet gelegen! Na de wedstrijd van OKV 1 heeft Yvonne namens het bestuur alle vrijwilligers van OKV bedankt. Voor alle vrijwilligers was er een blijk van waardering, want zonder deze mensen kan een vereniging niet bestaan.
Daarnaast heeft Guda wat verteld over de nieuwe privacywet waar ook OKV rekening mee moet houden.
Vervolgens werden alle kinderen op de speelvelden geroepen om daar hun wedstrijd te gaan spelen. Op veld 1 speelde de A1 tegen de B1, op veld 2 de C1 tegen de C2, op veld 3 jongens tegen de meisjes uit de C3 en de D, op veld 4 speelde de E-teams een toernooitje en op veld 5 speelde de F1 tegen de F2.  De kinderen speelden 2 keer een kwartier en tussendoor kregen zij lekkere limonade en een spekje. Alle wedstrijden werden geleid door scheidsrechters die deze kinderen ook in het weekend tegenkomen op de velden: Mario, Rob, Jasper, Carla en Jelle bedankt dat jullie dit voor ons wilde doen! Na deze wedstrijden hebben alle kinderen ook nog hun dansmoves laten zien tijdens de kampdans.
Aan het einde van de middag braken er op veel plekken watergevechten uit, terwijl de wat oudere jeugd en ouders lekker plaatsnamen in de schaduw onder de tent van Partyservice Oostzaan. Om 18:00 uur was het tijd om het buffet te openen. Iedereen nam een lekker bordje Italiaans eten mee naar buiten. Dit buffet was verzorgd door Catering Expresse Zaanstreek. Nadat iedereen zijn buikje vol had gegeten was er ook nog een toetje, gesponsord door Multi Ijs Landsmeer. Rachel en Annouk hebben voor iedereen een lekker bolletje ijs gemaakt. De muziek werd daarna weer iets harder gezet waardoor het feestje nog een tijdje heeft geduurd.
Wij willen alle vrijwilligers bedanken voor hun hulp tijdens deze seizoensafsluiting! In het bijzonder willen wij naast de hierboven al genoemde toppers, ook Ton, Marjo en al het kantinepersoneel heel erg bedanken voor hun inzet! Voor dit seizoen is het klaar met alle feestjes, maar wij hopen jullie allemaal volgend jaar weer te zien!

BEKIJK DE FOTO'S HIER

OKVeestcommissie