Seizoensafsluiting C1: spelen in zand en water

maandag 16 juli 2018
Op zaterdag 23 juni was het zover. De C1 sluit het seizoen af met een beachkorfbal toernooi op het strand bij Noordwijk. De organisatie lag in handen van de plaatselijke korfbalvereniging Fluks. En die deden dat uitstekend. Dat het – onigszins onverwacht - prachtig weer was, werkte daaraan natuurlijk wel mee.

Bij beachkorfbal verloopt de wedstrijd anders dan bij reguliere wedstrijden. In dit geval vindt het spel plaats in een enkel vak van 20 x 20 meter, met één paal in het midden van het van. Bij een onderschepping moet de bal eerst naar één van de hoeken van het veld worden opgespeeld. Pas daarna mag je zelf scoren. Er wordt 4 tegen 4 gespeeld, waarbij onbeperkt mag worden door gewisseld.

Omdat er slechts vier spelers tegelijk in het veld staan, deden wij mee met twee teams. Deze teams wisselden voortdurend van samenstelling zodat aan het einde van de dag iedereen wel een keer met elkaar gespeeld heeft. Don was deze dag helaas verhinderd en kon niet meedoen. Maar gelukkig was Lieke bereid de opengevallen plek in te vullen. Sportief gezien ging het niet verkeerd. We wonnen en verloren wedstrijden en volgens mij heeft iedereen doelpunten gemaakt en doorgelaten. Uiteindelijk eindigden beide teams op de tweede plaats.

Onze tegenstanders bestonden uit Oost-Arnhem, Tiel, Oranje-Wit, Fluks en jawel ‘oude bekende’ Haarlem. Deze laatste ploeg werd in de zaal zonder puntverlies kampioen. En ook nu wisten wij hun niet te verslaan. In beide poules waarin wij meededen, wisten zij de eerste plaats te bemachtigen.

Marcel Schaft