OOSTZAAN buitengewoon én SCHOON op zaterdag 24 maart

dinsdag 20 maart 2018
Erger je je ook zo aan het zwerfafval in ons mooie Oostzaan?

Overal kom je blikjes, flesjes en pakjes sigaretten tegen op straat en in de plantsoenen. Maar ook bij de sloten aan de waterkant.

Op 24 maart gaan we daarom samen aan de slag om Oostzaan SCHOON te maken.

Als ouders van de basisscholen in Oostzaan hebben we het initiatief genomen om samen met de Gemeente Oostzaan mee te doen aan de Landelijke Opschoondag die jaarlijks wordt georganiseerd door Nederland Schoon.  We zijn dan Supporter van Schoon en hopen hiermee het goede voorbeeld te geven aan onze kinderen (jong en oud). Want in een schone omgeving voel je je veiliger en gelukkiger! En natuurlijk hopen we ook op meer bewustwording en dat er minder afval op straat zal worden gegooid.

Vorig jaar hebben we met ouders en kinderen van basisschool de Korenaar al meegedaan aan deze Landelijke Opschoondag en zijn toen zwerfvuil in het Twiske op gaan ruimen. Dit was een groot succes! Het gaf iedereen een goed gevoel dat we 't Twiske een beetje schoner hadden gemaakt (in slechts een paar uur op een zaterdag middag).

Na het succes van vorig jaar willen we nu nog meer ouders, kinderen en bewoners van Oostzaan enthousiast maken om zwerfvuil te gaan ruimen op zaterdag 24 maart.

De basisscholen de Korenaar, de Kweekvijver en de Rietkraag worden het uitgangspunt, vanwaar de mensen (iedereen is welkom), met zak, prikstok en handschoenen op pad kunnen. Op deze manier bestrijken we als vrijwilligers bijna heel Oostzaan.  Het begint om 14:00 uur en eindigt om 16:00 uur. Om 16:00 uur is er een dankwoord en krijgen de vrijwilligers een drankje en iets lekkers. Vuilniszakken kunnen ingeleverd worden bij één van de start- en eindlocaties tot 16:30 uur. U hoeft zich niet vooraf aan te melden.

Via Nederland Schoon hebben we veel handschoenen en vestjes. Maar we hopen op een grote opkomst, dus als je zelf (tuin)handschoenen hebt  kun je die meenemen.

DUS DOE allemaal mee en kom naar één van de startlocaties en help mee! Met elkaar is het ook nog GEZELLIG! Maar je  kunt natuurlijk ook gewoon in je eigen straat zwerfafval gaan ruimen!

Waar kun je ruimen:
Vanuit de Korenaar: o.a. Hannie Schaftplein (DIRK gaat ook helpen), Kerkbuurt, Noordeinde, Doktersbuurt, Waterkant in het Twiske etc
Vanuit de Rietkraag: o.a. Klaverweide  (AH gaat ook helpen), Lisweg,  Zuideinde, via brug naar het Twiske (daar de waterkant) etc
Vanuit de Kweekvijver: o.a. Dors, Kerstraat etc
Vanuit de Gemeentewerf: o.a. achter bedrijven terrein (aan de waterkant!)
En ken je iemand die werkt bij Meyn, Van der Valk, Febo etc, dan kun je dit bericht ook delen.

Voor meer informatie kijk op: supportervanschoon.nl

Naam actie: OOSTZAAN buitengewoon én SCHOON
Datum en tijd: 24 maart 2018, 14:00-16:00