SPELREGELAVOND GOED BEZOCHT

zaterdag 31 maart 2018
Afgelopen woensdag hebben we in de OKV-kantine weer een spelregelavond gehouden voor alle leden die nog hun spelregelbewijs moeten halen. Het was een behoorlijk inspannende avond met gelukkig een groot aantal geslaagden!

Nadat we vorig seizoen al een eerste ronde hadden gehouden voor de toenmalige selectie, het vierde, vijfde en junioren A hadden we als OKV het prima aantal van 56 gediplomeerde OKV-ers staan. Maar met de verplichting van het KNKV voor de senioren per september 2018 om het spelregelbewijs gehaald te hebben, leek het ons een mooi moment een nieuwe ronde te organiseren.

De ervaring met een gezamenlijke avond, waarbij iedereen elkaar kan helpen, was erg goed en we hoopten dat ook afgelopen woensdag een goed bezochte avond zou zijn. Gelukkig was dat het geval, maar het bleek weer een hele klus voor iedereen om door alle levels te komen, voordat je aan het examen kon beginnen. De vragen en antwoorden konden we samen bespreken en Maya en Amber zetten ook hun ervaringen van de vorige keer in om te helpen. Uiteindelijk was een groot deel van de aanwezigen geslaagd (de teller staat nu op 17).

Op 1 september 2018 geldt er een verplichting voor de senioren, in 2019 voor de junioren en in 2020 voor de aspiranten.

Iedereen die de code heeft gekregen via de mail, kan zelfstandig het examen gaan doen thuis. Wie geen code heeft gekregen, kan die aanvragen bij Lex van Berkel. We willen voor het eind van het seizoen nog één gezamenlijk moment organiseren voor wie dat wil, zodat we er als vereniging heel goed voorstaan als het om het spelregelbewijs gaat.

Al met al weer een heel geslaagde avond!

Lex en Yvonne