Trainingsweekend selectie

woensdag 5 september 2018
Zaterdagochtend 1 september was het de bedoeling om om 09.00 uur te vertrekken bij het OKV-veld. Na wat laatkomers, nog even tanken en natuurlijk zingen voor Annouk haar verjaardag gingen we om 09.30 uur op weg naar het toernooi bij de Vinken. Op de verlengde stellingweg ging het al gelijk mis, want het busje met alle spullen werd daar al afgebroken. De teams waren afgelopen donderdag bekend gemaakt, op één heer na, dus in deze nieuwe teamsamenstellingen gingen we de wedstrijden tegen de Vinken en Madjoe (gezondheid, Iris!) spelen. Na de eerste twee wedstrijden tegen de Vinken kregen we allemaal twee heerlijke broodjes. De vroege vogels onder ons Ruben, Niels, Edwin en Jasper (applaus!! - vooral voor Jasper) hadden zich al vroeg bij OKV gemeld om de broodjes te maken. Bedankt heren en Dagelijks Lekker! Na de lunch stond Madjoe 1 al klaar om ingemaakt te worden. Met drie van de vier gewonnen wedstrijden was het tijd om na deze zonovergoten dag met rode hoofdjes richting Mijnden te gaan. In Mijnden aangekomen stond onze super deluxe grote villa voor 30 personen met privé strandje en trampoline al klaar. Bij binnenkomst bleek de villa maar een slaapvertrek voor 6 personen te bieden. De overig 24 konden buiten op het veld in een tentje slapen. Deze informatie kwam alleen voor ons iets te laat. Daar gingen we dan: eettafels eruit en veelsteveel luchtbedden erin. Voordeel hiervan is dat je elkaar extra goed leert kennen (in elkaars aura).

Na, voor sommigen een verfrissende duik bij het strandje, en een douchebeurt mét muntje (ja ook Annouk redt het om in zeven minuten te douchen), werd de barbecue aangestoken. Onder het genot van een biertje (of zeventien) geschonken door Party Service Oostzaan (Roy bedankt voor het brengen!) aten wij heerlijk van de barbecue geregeld door Catering Express Oostzaan! Cor bedankt! Na een avondje beerpongen en andere spelletjes gespeeld te hebben, werd het tijd om het nachtleven van Maarssen op te zoeken. Gelukkig hadden we BOB’ers bij ons, wat ervoor zorgde dat we geen twee uur hoefde te lopen. We werden hartelijk onthaalt door alle vijftigplussers (inclusief Greet de bitterballenvrouw en grote liefde van Guido), de microfoons werden uitgedeeld en de bier tap deed weer zijn werk. Oostzaan has arrived. Naast alle gezelligheid, hebben wij ook een nieuwe vogelsoort leren kennen: De Kneu. Hierover is ook een mooi lied geschreven, te vinden op YouTube. Na al het zingen, dansen en drinken kregen we toch een beetje trek. De plaatselijke shoarmazaak had een goeie aan ons. De Turkse pizza’s en broodjes shoarma werden besteld, maar niet door iedereen opgegeten… Mike, pussy, die sambal viel best mee. Of was je zo verbrand door de zon, waardoor je hoofd zo rood werd ineens? Gesloopt na een dag vol wedstrijden, zon en gezelligheid keerden we terug naar onze luxe villa. Iedereen had stiekem gehoopt zijn oogjes te kunnen sluiten en rustig te kunnen gaan slapen. Maar van slapen is toch niks gekomen, bedankt Mike en Colin. MIKE HOUD JE BEK!

Om 05:30 kwam de zon alweer op. Fijn, zou je denken, maar niet als er geen gordijnen in de villa hangen en je “wakker” wordt van de zon die in je bakkes schijnt. Degene met een ooglapje, ik noem geen namen, had hier geen last van en werd wakker van Edwin die om 07:30 met een pion schreeuwend de woonkamer van de villa binnenkwam: “GOEDEMORGEN!, WIJ GAAN LEKKER GROEIEN, GROEIEN, GROEIEN!”. Aangezien de sfeer er toen al lekker inzat, is iedereen snel gaan ontbijten en kon de verrassingsactiviteit zelfs een uur eerder beginnen! WIJ GAAN LEKKER ROEIEN, ROEIEN, ROEIEN, WIJ GAAN LEKKER ROEIEN, ALLEMAAL! Jachthaven Kortenhoef was de enige jachthaven in de omgeving die het aandurfde om kano’s aan ons uit te lenen. In drietallen vertrokken wij voor een helse tocht van 7, 8 of 9 kilometer. Na ongeveer 1 kilometer hoorde wij een grote plons. Ja hoor, dit kon maar een drietal zijn: Mike, Colin en Richard waren precies in een vieze blubbersloot, waar geen motorbootjes konden komen, omgevallen. Na wat gestuntel kwamen zij erachter dat het hen niet ging lukken om in het water de kano om te keren en weer in te stappen. Zij moesten zeker wel twintig minuten zwemmen om aan land te komen en de kano leeg te hozen om zo hun kanotocht weer te hervatten. Na ongeveer drie uur waren alle kano’s weer op het droge bij de jachthaven en hadden we ondertussen erg honger gekregen. Op de terugweg naar Oostzaan hebben wij een pitstop ingelast bij de Mac Donalds. Hierna ging iedereen weer op huis aan en zijn of haar bed in, bijslapen.

Ruben en Niels, namens de selectie onwijs bedankt voor het organiseren van dit leuke weekend! Volgend jaar graag een echte luxe villa.

Brigitte & Annouk