De tussenstand van de clubcompetitie

maandag 28 januari 2019
De tussenstand van de clubcompetitie

De zaalcompetitie is min of meer halverwege. Tijd dus om weer een nieuwe tussenstand op te maken. In de zaal zijn tot nu toe 93 wedstrijden gespeeld. Hiervan werden er 50 gewonnen en 40 verloren en 3 gelijkgespeeld. Ook zijn er meer doelpunten gemaakt (793) dan doorgelaten (690). Dat is aardig positief, net als tijdens het najaar.

Maar er zijn meer cijfers het vermelden waard over de zaalcompetitie:
-  De meeste doelpunten zijn gemaakt door de E1 en E3 (beide 93) en B1 (86).
-  De minste tegendoelpunten komen op naam van de B1 en B3 (beide 23) en de E4 (24).
-  Het hoogste doelsaldo komt ook op naam van de B1 (63), met daar achter de E1 en E3 (beide 54).
-  De grootste overwinningen komen op naam van de E3 (31-3 tegen Apollo E3) de B1 (2-25 tegen Purmer B1) en nogmaals de E3 (20-3 tegen Roda E2).
-  De meeste doelpuntrijke wedstrijden zijn van de E1 (25-10 winst tegen Roda E1, de E3 (31-3 winst tegen Apollo E3) en de F1 (13-17 winst tegen Triaz F1).

In de tussenstand hiernaast zijn de resultaten van het najaar opgeteld bij de resultaten van de zaal.

De top de clubcompetitie wordt nog steeds ingenomen door de vier E-teams, met daartussen de B1. De E1 heeft de koppositie overgenomen van de E4, die naar de vierde plaats is gezakt. De E3 heeft  net zoveel punten als de E1, maar met lager doelsaldo en staan daarom op de tweede plaats. Aardig om te weten is dat deze twee teams de afgelopen twee jaar winnaar werden van de clubcompetitie toen zij nog F1 waren. De B1 en E4 zitten hun wel op de hielen. Het is dit jaar erg spannend.

De D1 is als enig team in de zaal tot nu toe puntloos en daardoor gezakt in de tussenstand. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Verder is de F3 aan een goede opmars bezig. Dit teams speelde pas in de zaal zijn eerste wedstrijden en heeft er metaal al 5 van de 6 gewonnen.

Allemaal veel plezier en succes in de rest van de zaalcompetitie.

Tiresias