OKV D1 KAMPIOEN!

maandag 17 juni 2019
Na een iets wat minder zaalseizoen ging OKV vol goede moed het veld op. Veel van de kinderen hadden gezien dat de tegenstanders toch iets minder moeilijk waren dan in de zaal. Voordat de eerste wedstrijd was begonnen werd er al gediscussieerd wie het marsepein van de taart mocht eten. Maar zo makkelijk ging het niet voor de D1. De eerste twee buitenwedstrijden zijn zelfs verloren. De kansen gingen er niet in en op stomme manieren kregen wij tegendoelpunten. De koppies van de D1 spelers gingen al hangen en veel zagen die lekkere taart al aan hun neus voorbij gaan. Maar toen werd het zaterdag 18 mei 2019 de dag dat alles anders werd. De D1'ers moesten tegen, op dat moment, de koploper WWSV en waren erg gebrand om deze een kopje kleiner te maken. Deze doelstelling is meer dan goed gelukt! De WWSV'ers wisten niet wat ze mee maakten toen zij met 7-2 verloren. Vanaf deze wedstrijd speelde de OKV D1ers steeds beter. En ook een week later toen wij uit moesten tegen WWSV bleken wij veel sterker en hebben wij 5-9 gewonnen. Door onze dubbele winst was in ieder geval WWSV van de troon gestoten. Blauw-Wit was de volgende die de koppositie had over genomen en ook onze volgende tegenstander. En wie er boven aan staat moet bang zijn voor de D1 want die plek ben je dan niet meer zeker. De D1 had de eerste wedstrijd met 6-3 verloren en op 25 mei is dat even recht gezet om uit te winnen met 6-3. Zo was ook Blauw-Wit zijn eerste plek kwijt en hadden wij de kop positie! Met nog maar één wedstrijd te gaan om die plek te verzilveren. Deze wedstrijd heeft zaterdag 15 juni plaats gevonden. De tegenstander was Furore. In de hozende regen kwamen wij bij OKV aan. Even was er twijfel of deze wedstrijd wel door kon gaan. Maar toen om 10 uur het fluitsignaal klonk was het gelukkig droog. Het vele publiek dat op deze kraker was afgekomen verzamelde zich om het veld om te zien hoe de D1 met wel 6-0 heeft gewonnen!!! OKV D1 IS KAMPIOEN! Na een hoop gespring, gedans en “atje voor de zweer” kregen wij een speech van Bert namens de jeugdcommissie. Vervolgens kregen we bloemen en een medaille en gingen we de kantine in voor taart en zongen “We are the Champions”mee! De D1 heeft een enorme groei door gemaakt en ondanks dat wij soms best streng moesten zijn, was het een erg leuk seizoen met een prachtig einde!

Annouk en Iris