OKV E3, ze doen het weer!!

maandag 17 juni 2019
Hierbij een beeld van het afgelopen seizoen van OKV E3. Het team bestaat uit Finn, Hugo, Wessel en Femke en sinds september 2018 is Shannon aan het team toegevoegd.

We waren al leuk korfbalspel van ze gewend in de F-jes. Meerdere keren zijn ze kampioen geworden en als dat niet lukte dan toch wel op de 2eplek geëindigd. Wat zou de overgang naar de E betekenen voor deze kids? Korf wat hoger en het zijn er nu twee, dus veel meer heen en weer rennen. Nou, ze hadden het snel door. Na een wat onwennig begin hadden ze het snel door. In het 1edeel van de veldcompetitie waarbij de poule uit 4 teams bestaat, werden ze samen met ZKC E1 kampioen met een doelsaldo van + 47.

Daarna begon de zaal competitie. Deze was een stuk langer en er was iets meer uitdaging. Met name de Groen Geel E2 was een goede concurrent. Er was ondertussen veel geleerd door de trainers Ferrie en Marcel. De doorloopbal was ontdekt en werd steeds beter uitgevoerd, maar ook de diepteballen bleven favoriet bij deze toppers. En later in het zaalseizoen werd er onder de korf ook al voorverdedigd. De supporters hebben echt genoten van het spel. Helaas trok Groen Geel E2 aan het langste eind; ze waren toch echt nog een stukje verder dan onze kids. Maar als eerste jaars E hebben ze een prima prestatie afgeleverd op de 2eplaats in de zaalcompetitie. Het doelsaldo was met +113 zelf nog hoger dan de nummer 1.

Het laatste rondje van dit seizoen was de voorjaarscompetitie. De tegenstanders waren bijna gelijk aan de najaarscompetitie, met als enige verschil dat Roda E2 plaats had gemaakt voor KZ E1. Dit was meteen ook het enige team  waar we echt moeite mee hadden. ZKC E1 waren we ondertussen met grote stappen voorbijgestreefd en van hun werd dan ook twee keer met gemak gewonnen. KZ E1 was echt andere koek. Het team bestond voor een groot deel uit meisjes, echter ze waren nogal ‘pittig”. De uitwedstrijd werd gewonnen en de thuis wedstrijd werd verloren. Echt aan elkaar gewaagd dus, op dit moment. Echter….de spelers van KZ maakten nogal veel ‘fysiek” contact waar OKV niet zo goed mee om wist te gaan. We werden echt uit ons spel gebracht. Als we hier volgend jaar beter mee om leren te gaan dan kunnen we ze makkelijk hebben; kwaliteit en inzicht wint het dan altijd!!!

De laatste wedstrijd van de competitie liet lang op zicht wachten. Op 15 juni moesten we thuis aantreden tegen Groen Geel E3. We konden kampioen worden en dat was in aanvang wel aan het spel te merken. Door de zenuwen werd er veel fout geplaatst, niet snel gereageerd en veel gemist. Na een 1-2 achterstand kwamen we op 2-2 en bij rust was het nog maar 6-3. Na de rust, de limonade en wat tips van Myrthe en Ferrie ging het stukken beter. We liepen in 10 minuten tijd uit naar 13-7 en konden de laatste 10 minuten “rustig” uitspelen. Ondertussen had ook iedereen gescoord wat een goed beeld geeft van de kwaliteit van het hele team. Toen het laatste fluitsignaal klonk stond er 17-8 op het scorebord. Yes, we zijn kampioen !!!!!! Wat een feest toch weer.

Nel en Wim hadden namens de jeugdcommissie veel complimenten, bloemen en een medaille. De sponsor, Bart Jacobs, deed er nog een schepje bovenop en er werden mooie “kampioensbekers” uitgedeeld. Na de taart en wat drinken zijn we nog met zijn allen naar het pannenkoekenhuis in het Twiske geweest om het seizoen met elkaar gezellig af te sluiten.

Volgend jaar gaat de hele E3 door naar de D. Dit is een super gave uitdaging voor ze. Het zal ook best pittig zijn, maar ik hoop vooral dat ze met veel plezier blijven korfballen.

Groetjes en fijne vakantie allemaal

Joke - moeder van Femke