OKV B1 Seizoen 2018-2019

woensdag 3 april 2019
Vaak zal je geen stukjes in het krantje van mij aan treffen echter dit is, met de overgang naar het veld,  een mooi moment om het weer te doen.
Het seizoen zover.
We zijn begonnen met een aantal spelers die vorig jaar ook in de B1 speelden, Tygo, Jeremy, Nicky, Celeste en Indi aangevuld met de dames Lotte, Tess, Louise en Jessica.
De trainingsinzet en aanwezigheid zijn ook dit jaar weer uitstekend, alhoewel, als ik eerlijk ben, is het op tijd komen wel af en toe best moeilijk, vooral de nieuwe dames hebben best wel veel te bespreken met elkaar voor ze uiteindelijk op trainen belanden, eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat Lotte er altijd ruim op tijd is.
De wedstrijden op het veld leidden tot een nette 2eplaats alhoewel de 1eplaats best binnen bereik was, echter in de beslissende wedstrijd tegen BEP overheersten de zenuwen dermate dat deze wedstrijd verloren ging.
Na deze wedstrijd werd er een omslag gemaakt, vanaf dit moment, waar voorheen 10 doelpunten scoren voldoende voor winst waren, werd de volgende wedstrijd voor het eerst doorgepakt naar boven de 20 doelpunten.
HBC had de eer om deze wedstrijd met 23-12 te verliezen.
Vervolgens gingen wij de zaal in, de eerste oefenwedstrijd tegen 2eklasse wedstrijdsport werd met 20-6 gewonnen, wederom werd de 20 aangetikt en dit zou niet de laatste keer blijken te zijn.
Wat ook niet de laatste keer bleek te zijn is dat de wedstrijden tegen BEP toch een dingetje zijn wat eigenlijk niet nodig is, de eerste zaalwedstrijd ging verloren met 2-5, 5 tegen is prima echter die 2 voor past niet helemaal bij ons.
Na deze wedstrijd werd er weer doorgepakt en werd Purmer B1 met 2-25 weggeveegd.
Nadat wij ook ZKV B2 met ruime cijfers weggezet hadden werden we uitgenodigd om bij ZKV tegen hun B1 te spelen, voor ons een leuke uitdaging om te zien hoever wij stonden.
Ter info, ZKV B1 speelt hoofdklasse wedstrijdsport, dit tegen ons breedtesportteam, wel uitkomend in de hoogste klasse van de breedtesport.
In deze wedstrijd merkten we dat dit toch wel een niveau hoger was als we gewend waren, binnen no time stonden we 2-0 achter, vanaf dit moment waren we bij de les, pakten door naar een voorsprong van 6-10 en uiteindelijk ging de winst mee naar huis met 16-17.
Absoluut de beste wedstrijd van het seizoen, alhoewel het spel doodmaken, bij nog 3 minuten te spelen, voor verbetering vatbaar is daar ZKV in die laatste minuten 2 doelpunten dichterbij wist te komen.
Het zaalseizoen ging verder, wederom wisten we niet van BEP te winnen, na 10 minuten kwamen we achter met 1-4, de overige 40 minuten domineerden wij de wedstrijd echter verder als 5-5 wisten wij niet te komen.
Tot onze verrassing verloor BEP toch nog een wedstrijd van ZKV en stonden we gelijk boven aan en leken samen op het kampioenschap af te stormen.
Helaas mocht dit niet zo zijn, de uitwedstrijd bij DTS werd verloren, dit door een totale offday van sommige spelers en de keuzes van beroemde man met de fluit, die hoofdzakelijk niet heel positief voor ons uit vielen (alhoewel dit geen rol mag spelen) .
Dat de laatste wedstrijd Furore met 21-5 weggezet werd was nu alleen voor de statistieken interessant, een tweede plaats was wederom ons deel.
Er is veel om trots op te zijn, de statistieken ten opzichte van seizoen 17/18 laten een enorme vooruitgang zien:

Meer punten voor
Meer doelpunten voor
Minder doelpunten tegen
Het doelsaldo is 268% ten op zichte van 2017/18!
Hoogste klasse breedtesport
Snelste doelpunten dit seizoen, 1 x binnen 2 seconden en 1 x binnen 3 seconden.
Nu gaan we weer naar het veld, in de poule met allemaal zaalkampioenen en niet te vergeten wederom BEP.
De tegenstand zal groot zijn en voor ons de ideale gelegenheid om te leren en ons te verbeteren.
Ik reken op mooie wedstrijden en met de inzet die jullie tot nu toe getoond hebben zullen wij de kampioenen van de zaal het vuur aan de schenen leggen op het veld.
Verder wil ik ook de ouders bedanken voor hun steun en aanmoedigingen.

Bedankt voor jullie inzet en enthousiasme.

Een trotse trainer & coach

Martin Keppel