Vooruitblik zaalcompetitie

woensdag 14 november 2018
De najaarscompetitie zit erop. Drie teams zijn kampioen geworden (de E2, E3 en E4) en geen enkel team is puntloos gebleven. Voor de zaal is een nieuwe indeling gemaakt. Sommige teams zien alleen maar nieuwe tegenstanders. Veel teams komen voor een deel ook weer bekende teams tegen. En er is een nieuw team bijgekomen, de F3. De vraag is nu welke teams in de zaal de vlag kunnen uithangen en welke teams de punten bij elkaar zullen moeten sprokkelen. Om meteen maar een tipje van de sluier op te lichten. Drie teams eindigen bovenaan. Drie anderen zal dit net niet lukken. Wie al wil weten welke teams dit zijn, moet verder lezen. Voor wie de competitie nog spannend wil houden, moet maar snel doorbladeren.

De F3 bestaat uit nieuwelingen. Voor jullie zal het even wennen zijn en de punten zullen in het begin schaars zijn. Gaandeweg zal het steeds beter gaan en zullen wedstrijden worden gewonnen.
De F2 heeft op het veld drie ploegen onder zich en drie ploegen boven zich gehouden. Al heel netjes als je voor het eerst wedstrijden speelt. In de zal treden jullie aan tegen sterke tegenstanders. Toch verwacht ik ook nu dat jullie in de middenmoot zullen eindigen.
De F1 is derde geworden op het veld. In de zaal zal het aanpoten worden. Er zijn een paar extreem goede tegenstanders bij en een paar tegenstanders waartegen wel punten kunnen worden behaald.
De E4 is op het veld meteen al kampioen geworden, en hoe. Geen punt verspeeld. Heel knap voor een ploeg die grotendeels net is begonnen. In de zaal treffen jullie daarom verschillende betere tegenstanders. Ik houd het op een plek in de middenmoot.
De E3 is doorgegaan met wat zij vorig jaar als F1 ook al deden. Veel winnen en kampioen worden. In de zaal zullen jullie wederom om de bovenste plaats strijden met slechts één concurrent.
De E2 is niet achtergebleven bij de E3 en E4 en is ook kampioen geworden. In de zaal daarom wat sterkere tegenstanders en zal het een stuk moeilijker worden de punten bij elkaar te sprokkelen.
De E1 trof één tegenstander die sterker was. Ook in de zaal zullen jullie deze ploeg tegenkomen. Het zal de enige ploeg zijn die boven jullie zal eindigen.
De D2 werd gedeeld tweede op het veld met nogal wisselvallige resultaten. Als jullie wat stabieler kunnen spelen, verwacht ik dat jullie in de zaal bij de bovenste drie plaatsen kunnen eindigen.
De D1 werd tweede op het veld. In de zaal wacht jullie naast de veldkampioen nog een paar sterke ploegen. Een plek in de middenmoot valt jullie ten deel.
De C2 heeft op het veld slechts één puntje kunnen veroveren. In de zaal zullen jullie veel meer punten verzamelen. Ik verwacht een plek bij de bovenste drie.
De C1 eindigde op het veld op de derde plaats. In de zaal komen jullie een niveautje lager uit. Daar is de bovenste plaats binnen handbereik.
De B3 heeft ook slechts 1 puntje kunnen verzamelen op het veld. In de zaal zal dat een stuk beter gaan. Ook jullie zullen bij de bovenste drie gaan eindigen.
De B2 kwam op het veld uit op de tweede plaats. In de zaal zal dat beter gaan en staat niets jullie in de weg om kampioen te worden.
De B1 werd tweede op het veld. In de zaal geldt voor jullie slechts één opdracht. Kampioen worden. Dan moet nog wel even van de veldkampioen worden gewonnen.
De A1 is derde geworden. In de zaal allemaal andere tegenstanders. Ik verwacht voor jullie plaats hoog in de subtop.

Iedereen veel speelplezier en succes!

Tiresias