Ties geselecteerd voor het RTC

zondag 10 februari 2019
Net als ieder jaar zijn er ook dit jaar weer selectiewedstrijden voor de verschillende RTC-teams geweest. Bij onder 15 deden dit jaar Don, Jelmer en Ties uit onze C1 mee. Omdat zij de eerste ronde waren vrijgesteld, mochten zij hun kunsten pas in de tweede ronde laten zien. Er waren veel goede tegenstanders, maar onze jongens weerden zich kranig. Helaas viel voor Don en Jelmer het doek na dit optreden. Ties mocht de derde ronde wel opnieuw op het veld verschijnen. En dat deed hij volgens de selectiecommissie goed, want hij is gekozen om dit jaar voor NoordWest onder 15 uit te komen.

De selectie bestaat uit 16 kinderen, waarvan het leeuwendeel afkomstig is van KZ en Groen Geel met daarbij een meisje van BEP, een meisje van Apollo en dus een jongen van OKV. Ties traint tijdens het seizoen eens in de twee weken op maandagavond 1,5 uur met deze selectie. De zaaltrainingen zijn bij KZ en de veldtrainingen zijn bij Groen Geel. Verder zijn er drie toernooien waarbij hij tegen teams van de andere districten speelt. De toernooien zijn op Hemelvaartsdag (Nijverdal), in de herfstvakantie (locatie onbekend) en in de kerstvakantie tijdens de korfbalchallenge in Rotterdam. Wij wensen Ties veel succes tijdens de trainingen en toernooien.