Verslag Kroegavond 2019

donderdag 7 maart 2019
Op zaterdag 2 maart tussen acht en half negen was het spitsuur in de Kakel. Alle deelnemers van de pubquiz stroomden tegelijk binnen. Zij hadden een pen, antwoordvellen, opschrijfblok en een koud drankje nodig. Om half negen stond iedereen met volle moed klaar om met zijn/haar team een goede score te halen tijdens de pubquiz. Het onderwerp: Après Ski!

Er werd gestart met een algemene ronde, dit was voor iedereen prettig om even in te komen. Vervolgens kwamen er rondes over olympische sporten, Nederlandse top-wintersporters en verschillende soorten bergen. Bij de ronde over Oostenrijkse, Franse en Zwitserse lekkernijen werd er goed gescoord! De tussenstand was erg spannend! Een hoop teams gingen gelijk op. Zou de muziekronde er voor zorgen dat er een winnaar uit kwam? Mensen stoten elkaar aan: ‘’jij weet veel van muziek he?’’ en ‘’Jij kent toch zoveel artiesten?’’. De ronde begon: tien verschillende Après ski klassiekers vulden de Kakel. ‘Jacqueline waar is de vaseline?’, ‘Liever te dik in de kist dan een feestje gemist’, ‘ik heb een toe-toe-toeter op mijn waterscooter’ en ‘20cm Brabants worstenbrood’. De meeste hits werden meegezongen, maar wie was nou de artiest? Tsja toen bleven de antwoordbladen wat aan de lege kant…

Naast de winnaars van de pubquiz was er nog een winnaar voor het team met de meest originele naam: ‘Liever te dik in de kist dan een Flügel gemist’. Zij wonnen erg toepasselijk 5 Flügel, om de avond goed te beginnen. Maar de grote winnaar van de avond, die de quiz het beste heeft gemaakt was de groep ‘Lekker Met De Meiden’! Gefeliciteerd en geniet van het heerlijke eten bij het Oosten. Er was nog veel meer te vieren! Op zaterdag vierde Kiki haar 23e verjaardag en na 12 uur mocht Jelle 28 kaarsjes uitblazen.

Wij willen alle 21 teams bedanken voor hun deelname! Daarnaast zijn er nog veel meer vrijwilligers die hun steentje hebben bijgedragen, bedankt daarvoor!! Hopelijk heeft iedereen nog wat opgestoken van de quiz. Een groot deel van de vereniging kan namelijk nu vertellen hoe de mascotte van de Olympische Winterspelen in Pyeong Chang (2018) heette en hoe het hoofd van een curling team wordt genoemd. Of toch niet?

Special thanks to het Oosten voor het sponsoren van de dinerbon. Niet gewonnen? Niet getreurd! 24 maart gaan we gezellig met z’n alle Chinees eten bij okv na de laatste thuiswedstrijd in de zaal!

Tot het volgende evenement!

OKVeestcommissie