Uitje naar Walibi

maandag 8 april 2019
Zaterdagochtend 6 april was het eindelijk zo ver, het uitje naar Walibi voor het verkopen van de grote clubactie loten. We vertrokken al vroeg vanaf OKV met de bus. Het was echter een AZ bus, dus een aantal ajacieden onder de OKV-leden wilden eigenlijk niet in deze bus naar Walibi. Maar al snel was dit vergeten en werd er enthousiast gezongen in de bus.

Eenmaal aangekomen bij Walibi kreeg iedereen een AA en een zakje snoep van OKV en nog een zakje chips van Yara, want die was jarig. Bij de ingang werd er nog een groepsfoto gemaakt,  werden instructies gegeven en zodra iedereen een kaartje had, kon de leuke dag beginnen. De grotere kinderen gingen zelf op pad in het park. De kleinere gingen onder begeleiding van Bert, Nel, Nika Ilse en Esmee ook het park in. We zijn bijna alle attracties in het park af geweest, de waaghalzen onder de OKV’ers gingen zelfs in alle achtbanen. Gelukkig was het niet zo druk en hoefden we niet lang in de rij te staan. In sommige attracties konden we zelfs meerdere keren achter elkaar blijven zitten. De Drako (een achtbaan) was erg populair onder de kinderen, sommigen zijn er denk ik wel tien keer in geweest. Ook de Crazy River was erg populair, ook al werd je helemaal nat. De El Rio Grande had bootjes waar je met z’n negenen in kon, dus daar hebben we natuurlijk volop gebruik van gemaakt.

Met zeven kinderen ( Femke, Shania, Danique, Jaylin, Leander, Meez en Matz) en twee begeleiders (Ilse en Esmee), zat het bootje helemaal vol met OKV’ers. We zijn er wel drie keer achter elkaar in geweest, terwijl Robyn vanaf de kant stond te kijken en Nika, Nel en Bert op alle tassen pasten. Terwijl een deel van de groep op weg was naar de Condor (achtbaan), sleepten Ties en Demi ons (Ilse en Esmee) mee naar de andere achtbanen. De hoogste daarvan is de Goliath, waar ik (Esmee) eigenlijk niet in durfde. Maar na veel aandringen kregen ze mij toch zo ver en stonden we in de rij met Ryan en Leander, de echte waaghalzen van de groep kinderen. Na veel geplaag van Demi, moet ik toegeven dat het toch wel een leuke achtbaan was.

Om half 5 moesten we weer bij de uitgang verzamelen, waar we een speciaal Walibi ijsje kregen. De groep groteren kwamen echter wel te laat aan. Ik weet niet wat ze allemaal hebben uitgespookt, maar aangezien ze helemaal doorweekt waren van de waterattracties, denk ik dat ook zij wel een leuke dag hebben gehad.. En toen nog de busreis terug naar OKV, dit keer niet meer in de AZ bus. Uiteindelijk was een hele gezellige dag, een geslaagd uitje naar Walibi dus.

Bekijk de foto's hier

Ilse en Esmee