Dubbele Koninklijke onderscheiding voor O.K.V. duo Wim & Jannie

maandag 29 april 2019
Vrijdag 26 april werden de koninklijke onderscheidingen uitgereikt. Reeds twee jaar zijn we ermee bezig geweest met de aanvraag voor een onderscheiding voor Wim en Jannie. Het eerste jaar ging het mis omdat ik te laat was met de aanvraag maar duidelijk wel op tijd voor dit jaar.

Voor de aanvraag heb je meerdere mede aanvragers nodig en die waren niet moeilijk te vinden. Yvonne, Dirk, Elly Wagevoort, Rens Conijn van de gemeente en ondergetekende schreven een aanbeveling en de aanvraag was compleet. Kabinetszaken waren al snel overtuigt van de aanvraag en gaven groen licht voor het uitreiken van de K.O.

De volgende uitdaging was, hoe krijgen we Wim en Jannie naar de KunstGreep. Na overleg met Demis gebruikte we de smoes dat Hetty, schoonzuster van Wim en Jannie, een K.O. zou krijgen en dat ze daarvoor uitgenodigd werden. Om half elf waren ze aanwezig, de rest van de genodigde zaten reeds in de Raadzaal, en werden buiten de zaal opgewacht door de burgemeester, nog hadden ze niets door. Ook bij binnenkomst, Wim en Jannie mochten vooraan bij de familie gaan zitten, viel het muntje nog niet.

Pas op het moment dat de burgemeester tot Wim ging praten werd het duidelijk. Na de speech en opspelden van de K.O. bij Wim ging de burgemeester door met zijn speech en ging zo richting Jannie. Ook bij Jannie werd de K.O. door de burgemeester opgespeld en werd een toast uitgebracht, op het vele werk dat Wim en Jannie gedaan hebben en nog doen. Na het feliciteren ging het gezelschap naar de Try Out voor een drankje en een broodje. Kortom twee terechte lintjes voor twee super vrijwilligers.

Ton van Ingen