Teamsamenstelling seizoen 2019 - 2020

maandag 27 mei 2019
Op verzoek van het bestuur is een plan geschreven om het niveau van de jeugd omhoog te brengen naar een niveau waar OKV qua ledenaantal hoort te spelen. In een vergadering met alle jeugdtrainers is er unaniem met dit plan ingestemd en zijn de eerste stappen om het plan tot uitvoering te brengen gezet. Zo krijgen alle jeugdtrainers van OKV binnenkort toegang tot de app van spelenderwijs verbeteren. Met deze app kunnen onze trainers hun trainingen nog beter voorbereiden en zijn zij voorzien van oefeningen die bij het huidige dynamische korfbal passen. Het jeugdplan staat inmiddels op de website van OKV onder het kopje documenten en is zeer de moeite waard om eens te lezen.

Om het plan succesvol in de praktijk te brengen, is er een volledig nieuwe JTC samengesteld. Deze nieuwe JTC bestaat uit Bregje, Ferrie, Iris, Marcel en Mario. Achter de schermen zijn wij al druk bezig geweest met het samenstellen van de jeugdteams en het benaderen van trainers voor het komende seizoen. Ook zijn wij al bezig om met een aantal clinics voor het volgende seizoen en kijken wij naar de beste manier om de trainers te begeleiden.

Om eerlijk te zijn was het samenstellen van teams voor ons als nieuwbakken JTC lastiger dan het lijkt. Zo proberen we zo sterk mogelijke teams op te stellen, maar willen wij het plezier niet uit het oog verliezen. Er dient o.a. rekening gehouden te worden met maximale leeftijden, een puntenscore per team, persoonlijke wensen en nog een aantal andere zaken. Ondanks vele uren puzzelen met de opstellingen zijn wij van mening dat de bijgevoegde team samenstellingen goed aansluiten bij onze wens om OKV naar een hoger niveau te tillen.

Momenteel zijn we voor alle teams trainers aan het benaderen. Helaas is het nog niet gelukt voor alle teams een trainer te vinden. Daarom hebben we ervoor gekozen om bij geen enkel team een trainer te noemen. Uitzondering hierop is de A1, waarvoor een selectie zal plaatsvinden. Het volgende clubblad worden de trainers bekendgemaakt. Mocht je trainen willen geven, maar nog niet zijn benaderd, neem dan contact op met de JTC.

Zoals hierboven staat, zal er dit jaar een selectie plaatsvinden voor de A1. Dit team zal volgend seizoen met 4 jongens en 4 meiden gaan spelen. De spelers die afvallen, zullen in de A2 komen. Zij zullen intensief betrokken blijven bij de A1 door gezamenlijke trainingen van de A1 en A2 en als reserve/invaller. Van de selectiespelers wordt er het één en ander verwacht: altijd een goede inzet, 2x per week trainen en aanwezigheid bij elke wedstrijd. Nu kan het natuurlijk gebeuren dat je een keer niet aanwezig kunt zijn. Dit is uiteraard geen probleem, mits er een goede reden voor is. Mocht het vaker voorkomen kunnen er consequenties volgen. Precieze regels/verwachtingen zullen door de trainers aan het begin van het seizoen duidelijk worden gemaakt.

De selectietrainingen en mogelijk wedstrijd(en) zullen plaatsvinden van 17 t/m 30 juni. De trainers Maya en Bente zullen tijdens de selectie beoordelen welke spelers samen het beste team vormen.

De onderstaande samenstellingen van de E- en F-teams kunnen in de loop van het jaar nog veranderen doordat er nieuwe leden bijkomen.

Wij beseffen heel goed dat het helaas niet mogelijk is om iedereen tevreden te stellen. Als u, nu of in de toekomst, vragen of opmerkingen heeft over technische jeugdzaken, dan horen wij dit heel graag. Ons e-mailadres is jtc@okv-korfbal.nl. Uiteraard kunt u ons ook altijd persoonlijk aanspreken.

Met sportieve groet,
Bregje, Ferrie, Iris, Marcel en Mario