OKV PROMOVEERT NAAR DE TWEEDE KLASSE

maandag 17 juni 2019
OKV kon geen kampioen meer worden in deze klasse, maar wel promoveren. De acht beste nummers twee promoveren ook en OKV hoorde daarbij. OKV moet met minimaal 7 punten verschil winnen en dat is ze gelukt. De uitwedstrijd was tegen Stormvogels die moesten winnen om niet te degraderen, ook voor hun een belangrijke wedstrijd dus. OKV begon stroef en keek al snel tegen een 2-0 achterstand aan. Met 3-3 wist OKV de stand gelijk te trekken, maar Stormvogels wis de mand weer twee maal aan de binnenkant te raken. Het werd een heen en weer spelletje en tot tweemaal toe keek OKV tegen een achterstand van twee punten aan. Tot 8-8 ging het zo gelijk op en met een voorsprong van 8-9 ging OKV de rust in.

Na de rust was het OKV die het spel overnam en de voorsprong niet meer uit handen gaf. De voorsprong werd verder uitgebreid en werd al snel naar 8-15 uitgebouwd. OKV wist duidelijk wat ze te doen hadden. Stormvogels hadden niet meer de lucht om bij te blijven en OKV maakte daar gretig gebruik van. OKV gaf de voorsprong niet meer uit handen en de scheidrechter eindigde de wedstrijd met 12-20, genoeg dus om te promoveren. OKV eindigde nu op een gedeelte eerste plaats maar door het onderlinge verschil met Furore, gelijk en verloren, nemen ze plaats op de tweede plaats.

Jasper 2, Annouk 5, Colin 2, Nadia 3, Jente 2, Jochem 2, Guido 2, Denise 2,

Verder kregen wij onderstaande van de KNKV:

Allen,
De beste nummers 8 promoveren naar de 2e klasse, het overzicht:

Ton van Ingen