OKV B2 is kampioen!

woensdag 26 juni 2019
Verslag over het seizoen: voorjaar 2019.

We begonnen dit veldseizoen gelijk goed, een mooie 13-15 overwinning op Groen Geel. Dit nog wel op een warme middag in Wormer op 20 April. Op 11 mei volgde pas onze volgende wedstrijd en tevens onze eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. Die wedstrijd speelde we met 10 – 10 gelijk, tegen Furore. Dat was jammer want we wilden graag ook van deze ploeg winnen, maar aan de andere kant waren we ook wel weer opgelucht met een gelijkspel, want dit had ook een verliespartij kunnen opleveren. Een week later traden we op tegen ZKV, bij ZKV wilden we graag weer de twee punten mee naar Oostzaan nemen en dat lukte! We wonnen weliswaar nipt, maar de overwinning was binnen. 13-14.

Op 25 mei, konden we ons opmaken voor weer een potje tegen ZKV, dit keer een vrijwel volledig ander team, wat ons toch wat zorgen baatte, maar die zorg was voor niks want we wonnen met 16-6! Die middag kregen we ook nog goed nieuws want onze concurrent Furore, had punten laten liggen bij Groen Geel, een 14-7 verlies voor Furore. Dit maakte dat wij, zoals dat zo mooi heet, die week daarop tegen Groen Geel het officieuze kampioenschap konden binnenhalen. Dit lukte na een spannend potje, Groen Geel was na mate de competitie vorderde sterker geworden, maar wij wonnen. 8-5 was de uitslag en het officieuze kampioenschap was binnen! Op 15 juni was het alleen nog de vraag of wij alleen kampioen werden of onze tegenstander die dag, Furore, ook nog kampioen werd. Dit alles was niet het geval na een mooie 8- 12 overwinning. Dit betekende dat wij ongeslagen kampioen zijn geworden! 5 overwinningen en 1 gelijkspel! De medailles konden om de nekken worden gehangen, dit werd gedaan door Jannie en Bert. Ook kregen wij nog een roos. Hierna gingen we met zijn allen naar de OKV-kantine waar wij de gewilde kampioenstaart op aten. Een mooier afscheid kon haast niet in onze laatste jaar als team samen!

Het was een geweldig seizoen!

Dank aan Bert Ramaker, die ons dit seizoen heeft gecoacht en getraind.

Dank aan de twee invalspelers dit seizoen; Bjorn Visser en Ilse Hollebeek.

OKV B2,

Tamara Detz ©