Vooruitblik najaarscompetitie

maandag 2 september 2019
De competitie start met evenveel teams als vorig jaar, namelijk 13. Hopelijk komen er in de loop van het seizoen nog nieuwe leden bij, zodat er een F en een E team bij kunnen komen. De vraag is nu welke teams in het najaar kampioen zullen worden en welke teams het moeilijk zullen krijgen. Om te beginnen zullen drie teams de vlag kunnen uithangen. Wie al wil weten welke teams dit zijn, moet verder lezen. Voor wie de competitie nog spannend wil houden, moet snel doorbladeren.

De F1 bestaat uit een mix van de F1 en f3 van vorig jaar, aangevuld met nieuwe leden. Jullie ontmoeten een paar erg sterke tegenstanders, maar ook een paar ploegen die wat minder zijn.
De E3 bestaat grotendeels uit overgekomen F-jes. Jullie zullen achter een ongenaakbare kampioen om de tweede plaats spelen.
De E2 heeft allemaal gelijkwaardige tegenstanders. Het is daarom moeilijk te voorspellen wat het gaat worden, maar ik denk aan een plek in de middenmoot.
De E1 bestaat een samenraapsel van spelers uit vier verschillende teams. Toch verwacht ik dat jullie meteen bovenin gaan eindigen.
De D2 bestaat uit spelers die voor het eerst in een achttal spelen. Dat is even wennen. Jullie ontmoeten tegenstanders waarmee jullie je goed kunnen meten. Ik verwacht een tweede plaats.
De D1 bestaat ook uit spelers die voor het eerst in een achttal spelen. En ook jullie zullen even moeten wennen. De tegenstanders kunnen jullie hebben. Ik verwacht een eerste plaats.
De C2 is een jonge ploeg die voor het eerst met de hoge palen en grote ballen speelt. De eerste wedstrijden is het even aanpoten, daarna gaat het beter lopen. Ik verwacht dat jullie in de middenmoot zullen meedraaien.
De C1 is eveneens een jonge ploeg, maar heeft ook een paar meer ervaren meiden. Ik verwacht een tweede plaats voor jullie.
De B3 is nagenoeg dezelfde ploeg als vorig seizoen. Jullie ontmoeten redelijk gelijkwaardige tegenstanders, waarbij jullie wel aan het langste eind zullen trekken.
De B2 mag drie keer naar Amsterdam. Ik verwacht dat één ploeg te sterk zal zijn, waardoor jullie eindigen op een nette tweede plaats
De B1 speelt op wedstrijdniveau en ontmoet een paar goede tegenstanders. Ik verwacht een plaats in de subtop.
De A2 ontmoet een paar sterke tegenstanders, maar jullie zullen toch één ploeg onder jullie weten te houden.
De A1 speelt ook op wedstrijdniveau en als enige team een competitie die doorloopt na de zaal. In het begin zal het wennen zijn aan het niveau en aan elkaar. Maar na een paar wedstrijden gaat dat beter. Ik verwacht dat een aantal ploegen te sterk zal zijn, maar ook dat jullie er een paar onder jullie weten te houden.

Iedereen veel speelplezier en succes!

Tiresias