Verschrikkelijke Kantinediensten

dinsdag 24 september 2019
Wat is korfbal toch een leuke sport, alleen jammer dat je van die verschrikkelijke irritante niet gezellige kantine dienst MOET draaien.
Het wordt alleen een beetje vergeten dat als we geen kantine inkomsten hebben de contributie het dubbele zou zijn, en wees nou eerlijk, is de kantine dienst wel zo erg?

Als iedereen zijn of haar kantine dienst verplichting doet, ben je hoogstens twee keer per jaar aan de beurt, erg he.
Gelukkig hebben Paula en Jannie zich opgeworpen om in ieder geval tot aan de zaal de kantine diensten te regel, iets waar ze eigenlijk wel een beetje spijt van hebben. Er wordt zo snel afgezegd en geen vervanging gezocht en dan kunnen zij weer gaan zoeken. Ook de smoes “we doen al zoveel” wordt heel vaak gebruikt. Als alle mensen die voor de vereniging iets doen, geen kantine dienst hoeven te draaien, blijven er weinig mensen over.

Tijdens je kantine dienst hangen er briefjes in de keuken waarop staat wat er van je verwacht wordt, bij begin, tussen en eind diensten.
Agelopen zondag is weer gebleken dat daar niet op gekeken wordt. Het koffiezetapparaat stond nog aan met een lege pot erop, de schuifpui was niet afgesloten en er branden nog licht, erg jammer!! Ook als je er geen zin in hebt moet je ervoor zorgen dat alles uit en dicht is bij het verlaten van de kantine.

Gelukkig geld dit niet voor alle leden en gaat het in de meesten gevallen goed.

Laten we er met z’n allen voor zorgen dat O.K.V. een gezonde vereniging blijft. Heb je kantine dienst? Denk dan dat je er weer voor een half jaar vanaf bent. Zadel Jannie en Paula niet met problemen op.

Namens het bestuur,

Ton van Ingen