Het vijfde gala voor de OKVeestcommissie

vrijdag 27 december 2019
The Masked Korf Ball is het vijfde gala voor de OKVeestcommissie. Wij vinden dit een mooi moment om even terug te blikken.

Er zijn verschillende optredens geweest in de afgelopen jaren. In 2015 zong Eddy Walsh zijn nieuwe kersthit ‘Mag ik dan bij jou kerst vieren’, dit viel bij alle OKV’ers goed in de smaak. Het jaar daarop was zanger Jan Sjouwerman aan de beurt om er een knalfeest van te maken. In 2017 en 2018 mochten wij Davey Bindervoet, Sven Versteeg en Mitchell Dobbelaar ontvangen die hun gouden keeltjes lieten horen. Dit jaar werd de entertaining verzorgd door André Schuurman die maar liefst 3x de leukste Nederlandse hits liet horen.

Niet alleen de volwassenen worden vermaakt, voor de jeugd is er ook altijd wat te doen! De bezems worden regelmatig uit de kast gehaald voor een wedstrijdje limbodansen. Daarnaast gaan de kinderen vaak los met het ballondansen of het stop-en-dansspel. Vorig jaar konden wij zien dat de kinderen een goede show konden weggeven met de playbackshow, dit jaar was Just Dance aan de beurt. De voetjes gingen van de vloer,  wat een soepele heupen hebben de kinderen van OKV!

Rond december/januari vinden de gala’s plaats. Toch heeft ieder gala zijn eigen thema: kerst, nieuwjaar, winter wonderland en dit jaar een gemaskerd bal. Er was niemand zijn/haar masker vergeten en de glitters sprankelende er van af. De Kakel was volledig gehuld in het goud wat een luxe uitstraling had.

Er is een hoop te vertellen over de afgelopen vijf jaar, we sluiten af met een aantal ‘wist-je-datjes’. Komen ze:

Wist je dat we altijd op vrijwilligers achter de bar kunnen rekenen?
Wist je dat dit jaar kantine topper, Ineke Munsterman, jarig was en de zanger haar even in het zonnetje heeft gezet?
Wist je dat er elk jaar met gala wel iemand jarig is?
Wist je dat Mariska Lust altijd meerdere introducees meeneemt? Dit vinden wij super gezellig!
Wist je dat Jan Sjouwerman in 2016 opeens een uurtje langer doorging met zingen door een gulle sponsor die nog niet wilde dat het feestje stopte om 01:00?
Wist je dat er al veel kinderen uitgeroepen zijn tot Prom King en Prom Queen? Wat zien ze er altijd fantastisch uit!
Wist je dat Denise Roels Jordy Rietveld Carolien van Zelst en Xander Peters allemaal een keer naar het kerstgala zijn geweest in een kerst pak?
Wist je dat de rode loper geschonken is door Partyservice Oostzaan.
Wist je dat Flügels eigenlijk nooit per flesje worden verkocht maar per hele doos?
Wist je dat die doos Flügels binnen een paar minuten op is?
Wist je dat Elza uit frozen een keer bij ons jeugd gala aanwezig was?
Wist je dat er heel veel glazen zijn gesneuveld? Wij zijn de tel een beetje kwijtgeraakt.
Wist je dat het geen goed idee is dat de OKVeestcommissieleden na 00:00 iets door de microfoon zeggen?
Wist je dat de Borrelz onze stamkroeg is voor de afterparty?
Wist je dat de DJ in 2018 ook mee is gegaan? Dat was best wel gezellig!
Wist je dat als je zondagochtend de Kakel instapt dat het dan helemaal niet lekker ruikt?
Wist je dat wij na 5 jaar erachter zijn gekomen dat een stofzuiger meenemen het opruimen een stuk makkelijker maak?
Wist je dat confetti op de avond zelf er erg leuk uit ziet, maar een dag later met opruimen erg vervelend is?
Wist je dat wij dit al vijf jaar met erg veel plezier doen en wij hopen dat er nog vele mooie feestjes gaan komen.

Proost op 2020!!

Veel liefs van de OKVeestcommissie