Teamsamenstelling met trainers seizoen 2020 - 2021

vrijdag 29 mei 2020
Allereerst willen wij onze waardering uitspreken voor alle trainers en coaches die afgelopen seizoen een jeugdploeg hebben begeleid. Door jullie inzet en enthousiasme hebben onze jeugdleden 2 keer in de week kunnen trainen en in het weekend met veel plezier een wedstrijd kunnen spelen. Als JTC zijn wij erg blij met de positieve samenwerking tussen de trainers en de manier waarop jullie iedere week bezig zijn om het niveau van onze jeugdploegen te verbeteren.

Achter de schermen is de JTC is al een tijdje bezig met de teams voor volgend seizoen. Ieder jaar is het weer een pittige klus om alle teams zo goed mogelijk in te delen. Door alle Corona perikelen en een aantal opzeggingen, was het dit jaar weer een uitdaging. Ook zijn we druk bezig geweest met de trainers voor het volgende seizoen. Helaas is het ons nog niet gelukt om voor alle teams 1 of 2 trainers te vinden. Dit betekent dat wij nog op zoek zijn naar enthousiaste trainers/coaches. Mocht je het leuk vinden om trainen te geven en/of te coachen, neem dan gerust contact met ons op. Als je interesse hebt, maar weet je niet zeker of trainen geven bij jou past, dan is het ook altijd mogelijk om met één van onze trainers mee te kijken. Op deze manier kun je ontdekken of trainen geven iets voor jou is.

Als leidraad voor de teamindeling zijn de doelen uit het jeugdplan aangehouden. Het voornaamste doel van dit plan is om de kwaliteit van de jeugdopleiding te verbeteren en om de hoogste jeugdteams op wedstrijdniveau te laten spelen. Dit moet op langere termijn gaan resulteren in een verhoging van het niveau bij de senioren. Een ander uitgangspunt van de indelingen is dat ieder op zijn of haar eigen niveau kan korfballen. Bij de teams die op wedstrijdniveau gaan spelen (A, B en D) is vooral gekeken naar korfbalkwaliteiten en uiteraard leeftijdsgroepen. Bij de teams die breedtesport gaan spelen is er gekeken naar kwaliteit, leeftijdsgroepen en sociale aspecten. Alleen voor de B1 is er gekozen om een selectie te houden. De spelers worden hierover verder geïnformeerd door de trainer.

Door de dunne spoeling bij de C-teams, hebben we niet genoeg spelers uit dezelfde leeftijdsgroep om de teams vol te krijgen. Hierdoor zijn we genoodzaakt te schuiven. Dit is echter noodzakelijk om er zeker van te zijn dat alle kinderen ook volgend jaar kunnen blijven korfballen.
Twijfelgevallen zijn er ook dit jaar weer, waarbij we soms ook keuzes hebben moeten maken. We hopen dat iedereen daar begrip en respect voor kan opbrengen.

Als er vragen zijn naar aanleiding van de teamindelingen, dan kun je een email sturen naar jtc@okv-korfbal.nl. Uiteraard mag je ook altijd een van de JTC leden aanspreken bij OKV.

Met sportieve groet,

JTC