VERNIEUWDE SPELREGELS

woensdag 26 augustus 2020
  • Iedereen neemt zijn eigen zelf verdiende strafworp. Dit geldt voor alle niveaus, dus ook in het breedtekorfbal. Bij twijfel wijst de scheidsrechter aan wie de strafworp neemt.
  • Er is geen verbod meer op steunen en vallend de bal bemachtigen.
  • De bal met de vuist raken mag ook nu, behalve als het gevaarlijkspel wordt die regels zijn ongetwijfeld niet veranderd.
  • De hoogtebal is afgeschaft. De scheidsrechter moet goed opletten wie het eerst de bal vast heeft.
  • Voetbal is alleen strafbaar als het bewust gebeurt. Dus geen gezeur meer over was het boven de knie of er onder en als je de bal per ongeluk op je been of voet krijgt, gewoon doorspelen. Alleen opzettelijk voetbal wordt bestraft
  • Onnodig het spel ophouden kan gedurende de hele wedstrijd bestraft worden.
  • Alle teams mogen twee coaches hebben. Wel met de beperking, dat er maar één van de bank mag komen en dus niet allebei tegelijk of ieder een eigen vak van dichtbij beschreeuwen.

Wedstrijdsecretaris Wim