In memoriam Gerda Buis

dinsdag 18 januari 2022
In het nieuwe jaar 2022 is op 2 januari ons erelid Gerda Buis op 68 jarige leeftijd overleden. Haar overlijden treft haar familie, die nauw bij OKV betrokken is en we wensen Ageeth, Piet en de kinderen en kleinkinderen dan ook veel sterkte toe. Gerda is 61 jaar lid van OKV geweest.

Gerda speelde onder andere in OKV 1 toen Ans de Jong de trainster van OKV was en er werd gespeeld in de tweede klasse. In die tijd werd er nog gespeeld met drie vakken. Gerda was een sterke speelster die een krachtig schot kon combineren met een soepele doorloopbeweging. Zij werd ook penningmeester in het bestuur van OKV.

Helaas kreeg haar korfbalcarrière een onwelkome wending, omdat zij haar arm brak. Ze heeft toen nog wel wedstrijden gespeeld, maar zeker niet meer zoals zij het wilde.

De laatste jaren was Gerda uit beeld en leefde zij haar leven op haar manier, waarbij geen sociaal gebeuren als korfbal paste. Uiteindelijk was het verblijf in Oostergouw het laatste station en blijft er voor iedereen die haar gekend heeft, alleen nog de herinnering.

OKV