HET OKV-HEMELVAART TOERNOOI VERSLAG

donderdag 26 mei 2022
Donderdag ochtend, de wekker gaat, het is Hemelvaartsdag en dat betekent
Het OKV-HEMELVAART TOERNOOI.

71 dagen daarvoor was het woensdag 16 maart, oom Simon appt met de vraag ‘hoe zit het eigenlijk met het Hemelvaart toernooi dit jaar’. Naar aanleiding daarvan werd een mail naar Jannie gestuurd. Waarop de reactie kwam ‘Nika en Maya hebben dit jaar de taak op zich genomen om te proberen een toernooi te organiseren’.

Nu kon het inschrijven beginnen. Wat hadden we hiervoor nodig?
  • Voldoende spelers, de familie was paraat, check.
  • Een teamnaam (De Bosschutters) een variatie op onze achternaam (Bosschieter) en na afgelopen 2 jaar was dit een kwestie van copy paste, check.
  • Shirts, geregeld via tante Janet, de shirts van Viro engineering, een maatje groter dan twee jaar geleden, check.
  • Eten, gelukkig was dat voorzien 12bbq’ers incl. 4 vegetarische porties, check.
  • Goed weer, lastig, dus aankomende weken maar even hopen.
  • In de tussentijd bedacht dat dit soort toernooien best wel blessuregevoelig zijn dus mijn basketbalteamgenootje snel nog meegevraagd.
  • Woensdagavond 25 mei, die avond via de dorpstamtam begrepen dat er met stoelreservering werd gewerkt à la koningsdag/vrijmarkt met lint en bordjes dus nog stoeltjes klaargezet, check.
  • En nog een positief iets: het zou donderdag droog blijven, maar helaas wel bewolkt.

Dus daar waren we, donderdagochtend de wekker ging, snel douchen, polsen waar de familie zich bevindt en op de fiets springen. Nog even langs de supermarkt om wat snelle snacks bij ons te hebben en door naar het OKV-veld. Tafeltje kiezen, team aanmelden, shirtjes verdelen, flesjes vullen, wc-bezoekje doen, bonnetjes kopen bij Nel en Marianne, vakken maken en om 10 uur staan we paraat voor de eerste wedstrijd.

We spelen de 1e tegen de jarige job zijn angels. Meteen beseften we ons weer de lol van dit toernooi: schoten achterstevoren, lopen, voetballen en passes waar je eerder een strike mee kan bereiken dan je teamgenoot. Een wedstrijdje fluiten, een wedstrijdje kijken, gezelligheid, wat drinken en wat eten en weer spelen en zo weer opnieuw, om half 3 stond de teller op 4x gelijkspel. Toen mochten we tegen een van de twee niet-blauwe teams in onze poule namelijk het groene. Bestaande uit de rest die nog niet opgenoemd was: een combi van OKV 4+ 5, helaas verloren. Laatste wedstrijd zat erop en we kregen een bittergarnituur uitgereikt om even bij te komen.

Het was tijd voor de teamfoto en vervolgens voor de douche. Daar stonden we dan in de vernieuwde kleedkamer wachtend op de douche om vervolgens de douche om de 5 seconden (sommige dingen veranderen niet) opnieuw te moeten activeren.

Tijd voor rust, meer drankjes, meer gezelligheid. Dan arriveert rond 4 uur de DJ. Het volume wordt opengegooid en de armpjes gaan de lucht in. Dan gaat het snel. De BBQ wordt geopend, er vormt zich een rij, onze eigen René Schuurmans neemt het OKV-terras over, Stijn pakt zijn shine en neemt de microfoon over met ‘laat de zon in je hart’. Een zonnetje dat toch verleidelijker was dan gedacht, want op mijn checklist voor het hemelvaart toernooi ben ik de zonnebrand vergeten en ik was zeker niet de enige. Menigeen liep met verbrande wangen, armen of neusje, maar dat mocht de pret niet drukken.

Cor maakte de heerlijkste kipspiesjes en ondertussen komt er steeds meer sfeer, mensen dansen, het bier vliegt in het rond. Tot onze piraat met zijn kameraad zijn biezen pakt. Maar de dag was al geslaagd, dus ook dit kon de pret niet drukken. Iedereen ging zijn eigen weg met een paar herinneringen rijker. Organisatie, vrijwilligers, mededeelnemers en supporters bedankt!!

Tot volgend jaar.

Femke Wijnja