OKV A1 ook op het veld naar de eerste klasse!

woensdag 6 juli 2022
Ja beste lezer u leest het goed, de helden van de A1 hebben het voor elkaar gekregen. Volgend seizoen spelen zij niet alleen in de zaal eerste klasse maar ook op het veld. Wij gaan u even mee terug nemen naar dit succes seizoen van OKV A1 2021/2022.
Zoals velen van jullie hebben gezien heeft de A1 het zaal seizoen met een zeer spannende wedstrijd tegen ZKV (met strafworpen op het einde) succesvol afgesloten en zijn wij in de zaal gepromoveerd. Na zo’n wedstrijd is het best lastig om je zelf weer op te laden voor de wedstrijden op het veld.

Wij begonnen ons buiten seizoen op 14 mei thuis tegen AWDTV. Voor de zaal hebben wij hier 7-11 van gewonnen. Vooral de eerste helft hadden wij toen een mooie voorsprong die wij na de rust wat weg gaven. Maar onze A1’ers zijn gegroeid en konden nu hun voorsprong de hele wedstrijd uitbreiden. Wij wonnen deze wedstrijd met 13-3. Misschien niet onze beste wedstrijd, maar een zakelijke iets wat gemakkelijke overwinning.
Vervolgens kregen wij Apollo op visite. Een wedstrijd die wij weer op papier gemakkelijk zouden moeten kunnen winnen. Misschien dat wij hier met zijn alle ook iets te gemakkelijk over dachten. De wedstrijd eindigde in 8-6.

Hierna mochten wij op visite naar Sportingwest. Tijdens deze wedstrijd kreeg OKV A1 weer haar vorm terug zoals wij gewend van ze waren. Of dit kwam omdat sommige spelers een versnapering beloofd was wanneer ze een x aantal doelpunten hadden gescoord (Jammer Wout net niet) of omdat ze doorkregen ook wel eens op het veld kampioen te kunnen worden, we zullen het nooit weten. Wel weten we dat ze deze wedstrijd gewonnen hebben met 9-14.

Zo drie wedstrijden gespeeld drie best eenvoudige overwinning. Dit team lijkt oppermachtig in deze competitie. Wij nemen u nu mee naar de slot week van seizoen 2021-2022. Zaterdag Furore uit, Woensdag EKVA uit en vervolgens zaterdag ZKC thuis. Er moest van deze drie wedstrijden 2 wedstrijden gewonnen worden voor een kampioenschap en daarbij promotie. Daarnaast goed om te vermelden is dat dit ook de top 4 is.
Wij begonnen dus uit tegen Furore. Wij vragen ons af wat het is met OKV-Furore. Bij deze wedstrijden komt altijd een hoop emotie los. Verder hebben wij met het team afgesproken nooit meer over deze wedstrijd te praten. De eindstand was 12-2 punt.

Oke u begrijpt dat zo’n dik verloren wedstrijd lastig is, maar misschien kwam hij voor onze A1 wel precies op het goede moment. Wij moesten nu nog twee keer winnen en onze helden presteren juist goed onder druk.

De volgende wedstrijd was tegen EKVA op een woensdag avond. Deze moest gewonnen worden anders was EKVA kampioen. Wij kunnen er lang of kort over praten maar deze wedstrijd was onze beste wedstijd. Het duurde even voordat we los kwamen, maar toen we eenmaal los waren speelde het team geweldig. Een hoog bal tempo en veel variatie. Wij wonnen deze wedstrijd met 9-13.

Zo en dan de laatste wedstrijd tegen ZKC. Ondertussen is ZKC uitgevallen in de kampioenstrijd. Bij winst zijn wij kampioen bij verlies is EKVA kampioen en verliezen zowel EKVA als wij gaat Furore er vandoor met het kampioenschap. Alles is dus nog mogelijk. Wij moeten gewoon winnen. De A1 stond op scherp en ondanks de enorme hitte van deze dag lieten zij zich niet kennen. Ze speelde als team geweldig. Gingen voor elkaar staan en gunde elkaar doelpunten. Ontzettend mooi om te zien. Dit team gevoel resulteerde in een mooie overwinning.
OKV A1 is kampioen!!!!

Lieve spelers van de A1, jullie hebben historie geschreven door OKV na een hele lange periode een A1 te geven die weer eerste klasse uitkomt. Wij als coaches zijn enorm trots op jullie.

Wij willen ook graag iedereen die bij ons reserve heeft gezeten en heeft mee gespeeld ontzettend bedanken!
Dit was tevens voor nu ook de laatste wedstrijd van Angelique dat zij betrokken was bij de A1. Lieve Angelique bedankt voor dit top seizoen!!
Wij willen iedereen een fijne zomervakantie wensen en hopen jullie volgend seizoen allemaal weer langs de lijnen te zien.

Veel liefs,

Angelique, Bregje en Iris