E1 Kampioen!

zondag 10 juli 2022
De druk lag hoog en de spanning was om te snijden. Enkele E1-ers werden op van de spanning voor dag en dauw wakker en lieten het ontbijt staan voor wat het was. Gespannen koppies verschenen op het OKV-veld voor DE wedstrijd van het buitenseizoen. De afwezigheid van Mario kon maar op één manier opgelost worden; twee vrouw sterk langs de lijn in een poging de leegte die de toptrainer en -coach achterliet op te vullen. Daarnaast was het publiek in groten getale aanwezig om het team bij te staan.

De eerste 10 minuten begonnen moeizaam. De spanning zat nog hoog in de kelen, benen en armen, want elke doelpoging verdween in het luchtledige of belande op de denkwaardige ‘plaat’. In de buurt van de korf kwamen we wel, maar de deksel zat er nog op. Onze fanatiekste pretletter en hoedendrager Vinz rende zich een ongeluk, maar het mocht helaas niet baten. Met een 1-2 achterstand gingen we de rust van de eerste helft in.

Gelukkig veranderde dat in de tweede 10 minuten. Cloë had 10 minuten toegekeken en kwam er in met één missie; SCOOOOOOOREN. En dat deed ze. Met als ondersteuning onze vaste rots in de branding Jessie in de aangeef onder de korf, had Cloë er in een mum van tijd 8 doelpunten inliggen dus was de stand 9-2. Een inhaalrace ten top.

Na een welverdiende rust met donderspeech van interim coach Shanti, konden we onze afstand vergroten. Onze hinde Babette liet zich ook niet uit het veld slaan, en was een goede storende factor voor haar tegenstander die bijna geen mogelijkheid kreeg om tot schot te komen. En dat Dani zich zijn longen uit zijn lijf rende was duidelijk te zien aan de beslagen brillenglazen. We scoorden goed door en maar lieten Roda ook wat dichterbij komen waardoor de spanning erin bleef in de rust van de tweede helft.

Mede door ons stickertje Dylan kreeg Roda niet de kans de score uit te bouwen, kon Cloë haar missie vervolgen en OKV de wedstrijd uitspelen tot het verlossende fluitsignaal. Met een stand van 19-7 mogen we heel trots zijn op wat we hebben neergezet en met een goed gevoel de vakantie in gaan.

Hoofdsponsor Shantomar heeft de cup met de grote oren aan iedere topper uitgereikt. Beladen met bloemen, snoep, snaai en nog meer zoets trokken de speler het honk in om het kampioenschap met taart te vieren.

Kids, bedankt voor het leuke seizoen en jullie inzet. Ouders bedankt voor jullie niet aflatende steun in goede en in slechte tijden. Mario, dank en respect voor het sportief opvoeden van onze kinderen. Je hebt er een superteam van gemaakt met kampioenen!

Fijne zomer en tot volgend seizoen!

Reserve interim coach Tamara