90 jaar OKV groots gevierd!

dinsdag 13 september 2022
Dit jaar werd OKV 90 jaar en dit werd afgelopen zondag groots gevierd door jong en oud! Na wat stress een aantal weken van te voren over het weer, bleek het een mooie zonnige en warme dag te worden zonder regen!
Geweldig weer voor wat er allemaal op het programma stond.

We begonnen de jubileumdag met de jeugdactiviteiten. Over het OKV veld lagen verschillende spellen verspreid, waar de kinderen in groepjes tegen elkaar strijden voor de winst. Met behulp van een aantal
A-junioren en senioren zat de sfeer er goed in en waren de jeugdleden fanatiek aan het zaklopen, boerengolfen, skilopen, schieten, kaasdragen en meer. De grote favoriet was toch echt het bubbelvoetbal, wat nog tot laat na het einde van de jeugdactiviteiten is gespeeld. Tussen de activiteiten door was er tijd voor limonade en spekjes en de activiteiten werden afgesloten met schepijs van Multi-ijs voor alle kinderen, inclusief spikkels!

Na de jeugdactiviteiten was het tijd voor de jubileumwedstrijd! Edwin Wals en Albert Roebersen hadden een grote groep oud-eerste spelers opgetrommeld om een wedstrijd te komen spelen tegen de huidige selectie.
De wedstrijd werd geopend door erelid Arie Lust, die na een aantal minuten het fluitje overdroeg aan Mario Brandberg. Het was direct spannend, de ploegen gingen vanaf het begin af aan gelijk op. Als het
huidige eerste scoorde, had het oud-eerste daar een antwoord op en andersom. Bij een stand van 4-4 en met nog een aantal minuten op de klok tot de rust, is de wedstrijd helaas stilgezet door meerdere blessures
aan de kant van het oud-eerste. Na een vroegtijdige rust, geklap van het publiek en geregel voor de geblesseerden, besloot het oud-eerste om toch verder te gaan met de tweede helft. Het huidige eerste werd vervangen door het huidige tweede en met nog genoeg mensen op de bank bij het oud-eerste werd de wedstrijd voortgezet. Ook de tweede helft was spannend, met vele doelpunten van beide kanten. Maar er kon er maar één de winnaar zijn…. Het oud-eerste! Een mooie overwinning, wat het huidige eerste vast nog vaak zal horen.

Na het eindsignaal ging bijna direct de muziek aan van de DJ en werd de overwinning van het oud-eerste én het jubileum van OKV gevierd met bier, wijn, fris en een BBQ! De BBQ van Catering Expresse Zaanstreek ging aan en iedereen die zich had opgegeven kon lekker gaan genieten van het heerlijke eten. Terwijl de bbq aan was, begon de dj ook wat liedjes te zingen en was het avond programma echt begonnen. Oude en nieuwe hits werden gespeeld en met een gastoptreden van Stijn Koeman was het feest echt los! Ook in het donker, met de lichtjes en muziek van de dj, was het nog erg gezellig!

Over de gehele dag was er in de kantine een hoekje gemaakt met oude foto’s, krantenknipsels en het jubileumboek vol mooie herinneringen van OKV. Iedereen heeft zo kunnen lezen hoe OKV al voor vele mooie momenten heeft gezorgd, vele mensen bij elkaar heeft gebracht en vele overwinningen heeft behaald! Het jubileumboek, vol mooie herinneringen, toekomstwensen, ervaringen en oude foto’s, zal mee worden gestuurd met dit krantje, zodat alle leden deze kunnen lezen.

Het einde van de jubileumdag betekende helaas ook het einde van de OKVeestcommissie in deze vorm. In de wandelgangen hebben we al gehoord dat er animo is van een aantal mensen om ons over te nemen, waar we erg
blij mee zijn! We hopen namelijk dat er nog vele feestjes zullen worden georganiseerd voor OKV, waar we zelf ook graag aanwezig zijn. In het jubileumboek vinden jullie al een bedankje van ons, maar ook via deze weg willen we graag een aantal mensen bedanken voor jullie hulp tijdens het organiseren van onze feesten. Al het kantinepersoneel, kantine inkoop, techniek, sponsoren, fotografen, het bestuur en iedereen die wat voor ons heeft gemaakt (posters, bokalen, brievenbus, logo), ons heeft geholpen met de organisatie van toernooien, ons producten heeft geleend, ons heeft geholpen met afbouwen en opbouwen van de feesten of ons met andere dingen heeft geholpen, bedankt! En natuurlijk iedereen die naar onze feesten zijn gekomen en er samen met ons een feestje van hebben gemaakt!

We vonden het geweldig om onze taak als OKVeestcommissie met zo’n knaller af te kunnen sluiten!

MEER FOTO'S VIND JE HIER!

de OKVeestcommissie