OKV D1 op visite bij KZ

woensdag 10 januari 2024
OKV D1 was uitgenodigd door korfbalvereniging KZ om een echte korfbal leaguewedstrijd bij te wonen op zaterdag 6 januari. We verzamelden bij de Greep en reden met z’n allen naar sportcentrum de Koog. Daar werden we al bij de ingang opgewacht en kregen de kinderen allemaal een lichtstick, een medaille, een pen en een handtekeningenkaart met daarop de foto’s met namen van de spelers uit de selectie van KZ.
Toen mochten we de zaal binnen waar een stukje van de tribune speciaal voor de D1 en ouders was gereserveerd, achter de boarding aan het veld, zodat we alles heel goed konden zien. De kinderen kregen ook nog een pakje drinken en een zakje snoep voor in de rust van de wedstrijd. Na zich te hebben omgekleed werden de kinderen meegenomen naar de andere kant van de zaal.

En toen werd het donker in de zaal. En de muziek ging uit. Dat was allemaal heel spannend. En toen werd er omgeroepen dat OKV mee op zou lopen. De D1 mocht samen met de spelers van LDODK in de schijnwerpers oplopen, toen hun namen een voor een werden omgeroepen. LDODK is de koploper in de korfbal league. En daarna werden de namen van de KZ-spelers omgeroepen en liep het team van KZ een voor een op met een F-jeugd team van KZ zelf.

Het licht ging weer aan en de kinderen mochten weer naar hun plaatsen op de tribune toe om de topwedstrijd te kunnen zien. KZ vloog goed uit de startblokken en scoorde als eerste. Vervolgens scoorde LDODK en zo ging het een tijdje gelijk op. Tegen het einde van de eerste helft liep KZ een beetje uit en stond 12-9 voor in de rust. In de rust konden we een beetje bijkomen van het snelle spel in deze topwedstrijd. Na rust liep KZ eerst uit naar 18-12, maar LDODK knokte zich terug tot 20-20. Het was echt heel erg spannend. Met echt nog 3 seconden op de klok scoorde KZ het laatste doelpunt en won met 23-22. De zaal ontplofte na het eindsignaal.

Een tijdje na de wedstrijd mochten de kinderen met hun pen en handtekeningenkaart de handtekeningen gaan verzamelen. De spelers waren erg aardig en sommigen gingen met de kinderen van de D1 op de foto. Het was een geweldige ervaring.

Namens de D1 en ouders willen we graag ons jeugdbestuur bedanken voor de uitnodiging. En natuurlijk willen we ook KZ bedanken voor de gastvrijheid en goede organisatie. Laten we hopen dat dit een jaarlijks terugkerende happening wordt want we weten zeker dat iedere andere jeugdspeler van OKV dit ook supergaaf zou vinden.

Rogier